קיבלתי טלפון.
שלום מדבר _____, קיבלתי עליך המלצות חמות מהעבר שאתה אחד שלא מוותר בקלות ועומד על שלו ואני צריך ייצוג. אני שואל מה הסיפור, ומקבל הסבר קצר על סכסוך הנוגע לזכויות יוצרים, מישהו פגע בו, פגיעה הקשורה לזכויות יוצרים על יצירה שלו. בוא תגיד לי איך מתקדמים הוא אומר לי.
קודם תמיד משמח לקבל מחמאה, כנראה אי שם בעבר עשיתי עבודה טובה עבור מישהו כעו"ד שמייצג בבתי משפט. והנה למרות שבשנים האחרונות אני מגשר וייעוץ בסכסוכים ומשברים הגיעה המלצה המכוונת לכך שאני אייצג אותו כעורך דין בתביעה על זכויות יוצרים.
נוהל סגירת לקוח מאוד פשוט במקרים כאלו ושימו לב:
- קודם כל מזדהים עם הלקוח. הוא עקרונית צודק. אבל צריכים לדעת יותר ולכן מבקשים לשלוח חומרים רלוונטיים.
- הלקוח שולח חומרים רלוונטים, לאחר זמן מה חוזרים אליו ואומרים לו שאכן יש פגיעה בזכויות היוצרים וצריכים פגישה.
- פגישה. חתימה על יפוי כח. חתימה על הסכם שכר טרחה.
זהו. הלקוח סגור ועכשיו צריכים להתחיל לעבוד כי באמת יש פגיעה בזכויות יוצרים שלו. מה עושים? שולחים מכתב. יושבים ומנסחים מכתב חד כתער ובו דורשים גם הסרה של היצירה (של הפגיעה) וגם פיצוי כספי כמובן. רוצים לנחש איך זה מתקדם? למכתב שנשלח יהיה מכתב תשובה, אליו יהיה מכתב תשובה לתשובה ואז כתב תביעה, כתב הגנה ו….
זה תיאור קלאסי של התפתחות סכסוך. ככה זה עובד. זה מה שהייתי עושה על בסיס יומי.
שימו לב, עכשיו תבינו למה אי אפשר להיות _____ ומגשר. למה יש קושי אמיתי מובנה בסיטואציה שבה אתה צריך להחליט מה הדבר הטוב ביותר לעשות. והנה מה שאני עשיתי.
נוהל בירור סכסוך:
- שאלתי אותו. תגיד דיברת איתו? אמר לא. ממש לא. ואני שואל שוב? רגע לא אמרת לו שהוא עושה משהו שלא סיכמתם? פוגע בך? אמר לא. לא דיברתי איתו בכלל.
- מה אתה רוצה ממנו אני שואל. הוא עונה לי, אני רוצה שהוא יסיר את הפרסום. היצירה בכלל לא שלו. באיזה חוצפה הוא מפרסם את היצירה בלי לתת לפחות קרדיט.
- זה כל מה שאתה רוצה? פרסום נוסף לעסק שלך אתה רוצה? להרוויח כמה שקלים אתה רוצה? הוא עונה מיד. ברור. נו אז למה שלא תעשה לו שיחה, תגיד לו שיוריד מיד את היצירה או שישאיר ויתן לך פרסום וקרדיט ושישים כמה שקלים ויקנה ממך חלק מהתמונות. ואללה רעיון הוא אומר.
- נפלא. לך. שב בבית סוף שבוע תחשוב בדיוק מה אתה רוצה ותתקשר אליו בתחילת שבוע. עדיף פגישה ולא בטלפון אני אומר לו. ותעדכן.
אמר תודה, אעדכן.
שמתם לב להבדלים?
במה אתם הייתם בוחרים?
תתקשרו קבלו עצה טובה שאולי תשנה את כל התמונה.
ואם קיבלתם מכתב מעו"ד ממישהו שלא פעל באופן נבון ונכון אל תגררו ישר למאבק. כנסו וקראו "מכתב עו"ד מקבלים, עם חיוך ונשימה עמוקה תשובה מחזירים"